ADHD – problemă sesizată la școală

By septembrie 24, 2014 Articole No Comments

Atunci când un copil are probleme în clasă, cum ar fi: nu face ce i se cere, se agită în bancă , nu este atent sau vorbește în timpul orei, educatorul/profesorul ar putea începe să se gândească că are ADHD. Am auzit de câteva cazuri în care educatorul/profesorul a cerut părintelui să își ducă copilul la medic pentru a obține medicație pentru ADHD.

Iată câteva sugestii despre cum să vă descurcați în această situație, dacă vi se întâmplă și dumneavoastră:

În primul rând, programați o întâlnire cu educatorul/profesorul copilului dumneavoastră pentru a discuta despre această situație. Rugați-l pe educator/profesor să scrie toate preocupările lui. În acest fel vă puteți uita peste ele împreună cu copilul dumneavoastră pentru a-i vedea reacția, iar dacă vă decideți să vizitați medicul, aceste informații îi vor fi utile pentru evaluare.

În al doilea rând, discutați cu copilul dumneavoastră despre ceea ce se întâmplă și ascultați cu atenție și perspectiva lui. Întrebați-l ce părere are despre școală, despre educatorul/ profesorul lui, despre cum se înțelege cu colegii lui. Întrebați-l ce i se pare ușor și ce îi place la școală, dar și ce este dificil și ce nu îi place la școală. Făcând acest lucru, veți putea discuta cu ușurință situația cu alte persoane din școală și dacă este necesar, cu medicul copilului dumneavoastră.

Asigurați-l pe copilul dumneavoastră că sunteți de partea sa și că vreți să lucrați împreună pentru a îmbunătăți situația.

În al treilea rând, programați o întâlnire la un psiholog, în vederea realizării unei evaluări, discutând cu acesta preocupările comunicate de către educator/profesor. Această evaluare este deosebit de importantă având în vedere că prin aceasta pot ieși la iveală și alte afecțiuni în afară de ADHD, cum ar fi dizabilități de învățare, întârzieri ale limbajului ori anxietăți.

În cele din urmă, după realizarea evaluării, întâlniți-vă cu educatorul/profesorul pentru a discuta rezultatele. La acest moment veți ști dacă are sau nu nevoie de terapie.

Nu vă panicați dacă sunteți puși în situația în care copilul dumneavoastă este diagnosticat cu ADHD sever. Mulți părinți se tem de medicația administrată în cazul ADHD-ului, ceea ce este o greșeală, întrucât ultimele studii au demonstrat beneficiile acesteia.

Pe de altă parte, cei cu simptome ușoare până la moderate pot avea nevoie  doar o abordare psihologică holistică, cum este cea oferită de Centrul de servicii specializate în psihologie ,,Toma și Augustin”. Mai mult decât atât, și copiii aflați sub medicație beneficiază de pe urma terapiei susținute reușind să reducă astfel medicația, până la dispariția acesteia.

În timp ce medicația ADHD controlează simptomele, terapia psihologică conduce la rezultate concrete în privința funcționării cognitive, rezultate care vor crește pe măsură ce copilul dumneavoastră se dezvoltă.

Leave a Reply